Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1056/97
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1056/97
z dnia 11 czerwca 1997 r.
dostosowujące do postępu technicznego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym
(Tekst odnosi się do EOG)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym[1] ze zmianami wniesionymi przez rozporządzenie Komisji (WE) nr 2497/95[2], a w szczególności jego art. 17,
a także mając na uwadze, co następuje:
konieczne jest wyeliminowanie możliwości fałszerstw w użytkowaniu elektronicznych urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym;
rozporządzenie (WE) nr 2479/95nakłada obowiązek zabezpieczenia kabli łączących urządzenie rejestrujące z nadajnikiem impulsów, o ile nie istnieje równoważne, wykorzystujące inne środki,zabezpieczenie przeciwko ingerencjom (na przykład przy użyciu elektronicznego monitorowania, takiego jak kodowanie sygnału); połączenie zawierające plombowane złącza, jest uważane za ciągłe;
urządzenia rejestrujące instalowane we wszystkich nowych pojazdach wprowadzanych do użytkowania po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 1996 r. powinny być zgodne z obecnym rozporządzeniem;
przemysł i producenci pojazdów silnikowych napotykają na poważne trudności w instalowaniu opancerzonych kabli w pojazdach kategorii M 1 i N 1, w których impulsy drogi/prędkości są wytwarzane przez czujniki zintegrowane lub czujniki ABS;
czujniki te nie są projektowane z myślą o instalowaniu opancerzonych kabli; istnieje konieczność dopuszczenia, by opancerzone kable nie były obowiązujące dla połączenia pomiędzy czujnikiem i adapterem, ale tylko dla połączenia pomiędzy adapterem i urządzeniem rejestrującym; w konsekwencji istnieje potrzeba wniesienia stosownych poprawek do rozporządzenia;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu do dostosowania rozporządzenia (EWG) nr 3821/21 do postępu technicznego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Następujące ustępy powinny być dodane do punktu 5 rozdziału V załącznika I rozporządzenia (EWG) nr 3821/85.
„Dla celów stosowania niniejszego punktu, pojazdy kategorii M 1 i N 1 są pojazdami określonymi w części A załącznika II do dyrektywy Rady 70/156/EWG*.
W tych pojazdach, które są wyposażone w tachografy zgodne z rozporządzeniem i nie są projektowane z myślą o instalowaniu opancerzonych kabli pomiędzy czujnikami drogi i prędkości a urządzeniem rejestrującym, adapter powinien być montowany możliwie blisko czujników drogi i prędkości.
Kabel opancerzony powinien być zakładany pomiędzy adapterem i urządzeniem rejestrującym.
_________
(*) Dz.U. WE nr L 42 z 23.02.1970 r., str. 1.”
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie począwszy od 20-go dnia po jego publikacji w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.
Niniejsze rozporządzenie obowiązuje od dnia 1 stycznia 1996 r.
Niniejsze rozporządzenie obowiązuje w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 11 czerwca 1997 r.
W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Członek Komisji
[1] Dz.U. WE nr L 370 z 31.12.1985 r., str. 8.
[2] Dz.U. WE nr L 256 z 26.10.1995 r., str. 8.
Metadane
Główny Urząd Miar
Agnieszka Goszczyńska Redakcja Biuletynu Informacji Publicznej GUM
Adam Żeberkiewicz