Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2479/95
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 2479/95
z dnia 25 października 1995 r.
dostosowujące do postępu technicznego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym
(Tekst odnosi się do EOG)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym[1] ze zmianami wprowadzonymi ostatnio przez traktat o przystąpienia Austrii, Finlandii i Szwecji, a w szczególności jego art. 17,
a także mając na uwadze, co następuje:
istnieje konieczność wyeliminowania możliwości fałszerstw w użytkowaniu elektronicznych urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym;
w świetle doświadczeń i z punktu widzenia aktualnego stanu techniki jest możliwe zabezpieczenie kabli łączących urządzenie i nadajnik impulsów, tak by były niewrażliwe na ingerencję, za pomocą środków innych niż zabezpieczony przed korozją, ciągły, pancerz stalowy pokryty osłoną z tworzywa sztucznego i wyposażony w krępowane zakończenia jak to jest obecnie przewidziane;
z uwagi na przeciętny okres użytkowania istniejących urządzeń rejestrujących zachodzi potrzeba wdrożenia tej nowej technologii w normach Wspólnoty dotyczących budowy i instalacji elektronicznych urządzeń rejestrujących;
środki przewidziane przez niniejsze rozporządzenie są zgodne z opinią Komitetu do dostosowania rozporządzenia (EWG) nr 3821/21 do postępu technicznego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Punkt 5 rozdziału V załącznika I do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 otrzymuje następujące brzmienie:
„5. Kable łączące urządzenie rejestrujące z nadajnikiem impulsów powinny być zabezpieczone za pomocą ciągłego, pokrytego osłoną z tworzywa sztucznego, zabezpieczonego przed korozją, wyposażonego w krępowane zakończenia pancerza stalowego za wyjątkiem przypadków, gdy przy użyciu innych środków, zagwarantowane jest inne, równoważne zabezpieczenie przed ingerencją (na przykład przy użyciu elektronicznego monitorowania, takiego jak kodowanie sygnału), będące w stanie wykryć obecność jakiegokolwiek urządzenia niepotrzebnego dla prawidłowej pracy urządzenia rejestrującego, a mającego za zadanie zakłócać prawidłową pracę urządzenia rejestrującego poprzez zwieranie, przerywanie lub modyfikację elektronicznych sygnałów z przetwornika prędkości i drogi. Połączenie, zawierające plombowane złącza, jest uważane za ciągłe w rozumieniu niniejszego rozporządzenia.
Wymienione uprzednio monitorowanie elektroniczne może być zastąpione przez układ elektroniczny, który zapewni, że urządzenie rejestrujące będzie w stanie zarejestrować jakikolwiek ruch pojazdu niezależnie od sygnału z przetwornika prędkości i drogi.”
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie począwszy od trzeciego dnia po jego publikacji w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.
Niniejsze rozporządzenie obowiązuje od dnia 1 stycznia 1996 r.
Niniejsze rozporządzenie obowiązuje w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 25 października 1995 r.
W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Członek Komisji
[1] Dz.U. WE nr L 370 z 31.12.1985 r., str. 8.
Metadane
Główny Urząd Miar
Agnieszka Goszczyńska Redakcja Biuletynu Informacji Publicznej GUM
Adam Żeberkiewicz